Ring 08-411 10 11 - välj 1 (Spärrservice)
Öppet alla dagar, dygnet runt.
Om du misstänker att du blivit utsatt för bedrägeri ska du kontakta oss direkt. Om du inte är kund hos oss, anmäl bedrägeriet hos din bank.
Misstänker du att du blivit utsatt för bedrägeri och vill spärra kort, Mobilt BankID eller andra tjänster. Har du upptäckt misstänkta transaktioner på ditt konto?
Telefontid måndag, tisdag onsdag och fredag 8:15 till 16:00 och torsdagar 8:30 till 18:00.
Övrig tid:
Ring 08-411 10 11 - välj 1 (Spärrservice)
Har du använt Mobilt BankID eller säkerhetsdosa på annans uppmaning? Har du lämnat ut dina koder från säkerhetsdosan?
Öppet dygnet, runt alla dagar.
Om du blivit utsatt för bedrägeri så ska du alltid göra en polisanmälan på polisen.se eller på 114 14. Notera diarienumret från polisen. Det behövs när du reklamerar.
Det är alltid polisen som utreder brott. Vi bistår polisen i dessa utredningar.
Om du fått obehöriga transaktioner på ditt konto behöver du reklamera för att få pengarna tillbaka.
Report the fraud as soon as you discover it. Report it to us if you are a customer at Orusts Sparbank, otherwise to your own bank. Please note. Always file a police report at polisen.se or at 114 14.
Phone hours Monday, Tuesday, Wednesday and Friday 8:15 to 16:00 and Thursday 8:30 to 18:00.
If other hours:
Open all days, all hours.
Ring 08-411 10 11 - välj 1 (Spärrservice)
Öppet alla dagar, dygnet runt.
Visste du att du kan rapportera fejk-sms? Du gör det genom att vidarebefordra dem till 7726 - ett gemensamt nummer för alla svenska telekomoperatörer. Hjälp dem stoppa bedragarna och att sms:et inte sänds till fler personer. Så gör du för att vidarebefordra: