Klagomål

Vem kontaktar du?

  1. Enklast och snabbast att få rättelse om du anser att ett fel blivit begånget är att vända dig till din kontaktperson, ditt kontor eller det kontor som du anser gjort fel. Smidigast gör du detta via internetbanken.
  2. Om du inte är nöjd med det svar du får på kontoret kan ärendet prövas på nytt. Du ska då skriva ett brev till klagomålsansvarig på Orusts Sparbank.
  3. Om du efter överprövning fortfarande inte anser dig kunna acceptera Orusts Sparbanks beslut kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).
  4. Du kan även låta allmän domstol pröva ditt ärende.

Orusts Sparbank

Klagomålsansvarig
Box 73
473 22 HENÅN

Beskriv vad du tycker blivit fel och vilket kontor du kontaktat i första hand.

Allmänna reklamationsnämnden

Box 174
101 23 Stockholm
08-508 860 00

www.arn.se

Opartiskt och utan kostnad prövar privatpersoners tvister mot näringsidkare.

Konsumenternas Bank- och Finansbyrå & Konsumenternas Försäkringsbyrå

Box 24215
104 51 STOCKHOLM
0200-22 58 00

www.konsumenternas.se

Lämnar vägledning till konsumenter med oberoende och kostnadsfri fakta i bank-, försäkrings- och pensionsfrågor.

Konsumentverket

0771-525 525

www.hallakonsument.se

Oberoende vägledning via Konsumentverket.