Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Hej! Hur kan vi hjälpa dig?

Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor.

Ställ din fråga här

Klagomål

Ek i soluppgång

Orusts Sparbank har en strävan att alltid arbeta med att förbättra bankens produkter och tjänster. En mycket viktig del i det arbetet är att banken tar missnöjda kunders klagomål på största allvar.
 

Vem kontaktar du?

  1. Enklast och snabbast att få rättelse om du anser att ett fel blivit begånget är att vända dig till din kontaktperson, ditt kontor eller det kontor som du anser gjort fel.
  2. Om du inte är nöjd med det svar du får på kontoret kan ärendet prövas på nytt. Du ska då skriva ett brev till klagomålsansvarig på Orusts Sparbank.
  3. Om du efter överprövning fortfarande inte anser dig kunna acceptera Orusts Sparbanks beslut kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).
  4. Du kan även låta allmän domstol pröva ditt ärende.

Orusts Sparbank
Klagomålsansvarig
Box 73
473 22 HENÅN

Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

08-508 860 00
www.arn.se

Konsumenternas Bank- och
finansbyrå
Box 24215
104 51 STOCKHOLM

0200-22 58 00
www.bankforsakring.
konsumenternas.se

Beskriv vad du tycker blivit fel och vilket kontor du kontaktat i första hand.

Opartiskt och utan kostnad prövar privatpersoners tvister mot näringsidkare.

Lämnar vägledning i konkreta ärenden som avser bank- och värdepappersområdet.

Stäng Skriv ut