Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Hej! Hur kan vi hjälpa dig?

Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor.

Ställ din fråga här

Säkerhet för dig som använder våra tjänster

Du som använder våra tjänster på internet, i telefonen eller via mobilen måste kunna känna dig trygg och inte oroa dig för intrång. Här hittar du nyttig information om säkerhet på internet och via telefon, och vad som kan vara bra att tänka på när du använder våra tjänster.

För att kunna överföra personlig information från dig till banken används ett antal skyddsåtgärder för att informationen inte ska komma i orätta händer, förvanskas eller förstöras. Både vi som bank och du som kund ansvarar för att informationen hanteras på rätt sätt.

Säkerhetslösningar

Bärbar dator

Säkra internet- och mobiltjänster

Vi följer kontinuerligt med i utvecklingen av säkerhetslösningar och utsätter regelbundet våra system för omfattande tester. Allt för att du ska känna dig säker när du utför dina bankärenden över internet.

Mobiltelefon

Sköt dina bankärenden säkert över telefonen

Telefonbanken är en personlig tjänst och det är viktigt att vi kan vara säkra på att det är du som ringer. När du ringer Telefonbanken måste du därför veririera dig med en personlig kod.

Bankkort

Säker handel med kort

Det är bekvämt att handla med kort, i affärer, på restauranger eller över internet. Det är dock viktigt att du hanterar ditt kort som en värdehandling. 

Stäng Skriv ut